Forum Forum dyskusyjne użytkowników samochodów marki KIA Strona Główna Forum dyskusyjne użytkowników samochodów marki KIA
Forum KIA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik gaśnie przy zejściu z wysokich obrtotów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne użytkowników samochodów marki KIA Strona Główna -> Problemy techniczne z innymi modelami ...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Savio




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw 10:04, 19 Maj 2011    Temat postu: Silnik gaśnie przy zejściu z wysokich obrtotów

Witam wszystkich.
Podobne problemy zostały już poruszone na tym forum, ale z powodu pewnych szczegółów chciałbym potraktować mój problem indywidualnie.
Samochód Kia Shuma II 1,6 ABS rok 2001
Niedawno zostawiłem samochód u mechanika - wymiana sprzęgła, skrzyni biegów i przegubu.
Samochód odebrałem i na drugi dzień jadąc autostradą zauważyłem, że w momencie zwolnienia pedału gazu zapaliły się kontrolki na desce - silnik zgasł.
Brak pracy silnika to również brak wspomagania - możecie sobie wyobrazić moje zdziwienie - dobrze, że do niczego poważnego nie doszło.
Zapaliłem silnik i po pewnym czasie po zwolnieniu pedału gazu znowu to samo - tym razem było to kontrolowane.
Nie ma informacji o błędzie.
Zauważyłem ponadto, że przy ciepłym silniku wolne obroty wahają się w okolicy 5 - 6 tys. - wcześniej obroty oscylowały w okolicy 8 - 9 tys.
W czasie pracy silnika nie widać żadnych dziwnych zachowań z obrotami natomiast przy zwolnieniu gazu obroty spadają często do prawie zera i wtedy silnik gaśnie. Mam wrażenie, że jakiś element nie potrafi utrzymać obrotów silnika na biegu jałowym. Samochód po odpaleniu nie gaśnie, choć jak wspomniałem wolne obroty są zbyt niskie (5-6 tys). Gaśnie dopiero wtedy, gdy z wysokich obrotów schodzi na luz. Przy zimnym silniku obroty biegu jałowego oscylują w zakresie 1,1 - 1,2 tys. Więc jest ok - wcześniej też takie były. Po wzroście temperatury gdy tzw. ssanie przestaje działać obroty maleją do przedziału 5-6 tys.

Nie mam pomysłu co mogło nawalić. Nie wiem również czy podczas wymiany wymienionych elementów mogło się coś przestawić. W starszych samochodach nie było problemu - regulacja linki gazu i obroty były ok - a tu?

Proszę o pomoc i ewentualne wskazówki co mogę sprawdzić przed podjęciem decyzji o wymianie podzespołów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne użytkowników samochodów marki KIA Strona Główna -> Problemy techniczne z innymi modelami ... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin